2012. március 14., szerda

Man v. Food, avagy Fald fel Amerikát és Kocsis Tibor + update

Kocsis Tibor koncert

Tegnap Kocsis Tibor lépett fel nálunk a Plázában. Azért a tinilányos rajongásból már kinőttem, de örülök, hogy láthattam, hallhattam élőben. Képet és videót is készítettem róla. :) Bár az X-faktor során - ugye tudjuk, hogy ő a 2011-es X faktor győztese - nem volt kimondottan személyes kedvencem sem Tibó, sem más, a végén mégis neki szurkoltam, hogy nyerjen. Úgy gondolom, hogy mind emberileg, mind hangilag megérdemelten nyert. A Mit ér egy hang? nagyon megfogott, sírva hallgattam a végén - ezek örömkönnyek voltak akkor. :) Szóval nagyon vártam, hogy most is elénekli... És olyan csodásan szólt a hangja, nekem nagyon tetszett. :) Természetesen minden dalt nagyon jól elénekelt.
Koncert után beleharaptunk Amerikába... :)

Fald fel Amerikát

Régebben többször néztük a tv-ben a Fald fel Amerikát c. műsort. Mostanában már nem... Röviden az a műsor lényege, hogy Adam Richman ellátogat több kajáldába/étterembe és bemutatja, hogy ott mit sütnek-főznek, mi a különlegesség és részt vesz egy evőversenyen, amikor is vagy nagyon sokat vagy nagyon csípőset eszik meghatározott (általában rövid) időn belül.
A gasztronómia iránti szeretetem mellett azért is néztem, mivel az USA-ban játszódik. Bár többnyire éttermekről kaptunk képet, bemutatót, de azért jó volt látni egy-egy amerikai várost is, ha feltűnt egy kicsit. :) Még ha jól lakottan ült le az ember tévézni, akkor is megéhezett néha. Főleg, amilyen jó ízűen Adam evett. :) Bár hosszú távon nem lehetne bírni, amit ez a férfi "művel", de azért csak megkóstolna az ember lánya és fia egyszer egy igazi amerikai gyors kaját. :) A kívánság részben teljesült, mert a Fald fel Amerikát egy ételbárban megtestesülve Debrecenbe költözött, a Pláza első emeletére. :)

Fald fel Amerikát Ételbár

Láttam egy videót a debreceni étteremről. Aztán egy közösségi oldalon az adatlapjukra is rátaláltam. Meglátszik, hogy ezer éve nem jártam a plázában, ugyanis már október óta megnyitottak. Kapóra jött Kocsis Tibi fellépése, mert így megnézhettem az éttermet... Sőt nem csak megnézhettem, hanem Anya meg is hívott egy hambira. :) Nyugi, még nem nőttem óriássá és ha más sem, akkor normál méretű ételt is tud rendelni. :)
Mi kétféle hamburgert kóstoltunk egy kóla kíséretében.
A Western burger, amiben hús, saláta, paradicsom, uborka, hagyma, 2 db bacon, barbecue és sajt van:
Western burger


A Texas Hot hambuger, amely csirkemellel, salátával, paradicsommal, jalapenoval, hagymával, salsa- és chili szósszal van megrakva:
Texas Hot hamburger
Mindkettőnknek nagyon ízlett. Finom volt. Jól laktunk. Szerintem akár Anya nevében is mondhatom, hogy visszatérünk még. :) Bár erre az évre az a tervem, hogy a lehető legminimálisabbat együnk gyorsétteremben, - nem mintha egyébként szokásunk lenne - mivel itthon is lehet gyros tálat, pizzát vagy hamburgert készíteni... Legalább tudjuk, miből van és nem mondanám, hogy finomabb, de másabb, mint a büfés. Eddig nagyon különleges, egyedi ízt adó gyorsétteremmel nem nagyon találkoztam Debrecenben. Legalábbis én nem voltam ilyen helyen. De ezzel az étteremmel egy kicsit Amerika földjén érezhetem magam, és lehet, hogy elcsábulok még valami finomságra, főleg, ha társaság is akad, mivel enni (is) úgy jó. :)
Ezek a hamburgerek egyébként 590 Ft-ba kerültek. Mint mondtam, nem nagyon szoktunk büfében enni, de ahogy tudom, ez átlagárnak számít. Ha ez az átlagár, akkor szerintem megvan az ár-érték arány is.
Még lehet kapni néhány féle hamburgert, gyrost különböző formákban (pita, tál stb.), amerikai hot dog-ot, 32 és 52 cm-es különböző elnevezésű és ízű pizzákat. Vannak 40 cm-es óriás palacsinták, saláták, természetesen köretek, tésztafélék, frissen sültek (talán egyedinek a texasi csípős csirke szárnyak számítanak), néhány készétel, mint pl.: Mexican csirkemell, Colorado csirkemell, illetve üdítők.

Evőverseny itthon

Azért persze a műsor "lényege" is jelen van. Óriás és versenyes ételeket is kínálnak. Ezek 1500-2000 Ft közöttiek. Gondolom, nem csak az (v)eheti, aki mindenképpen versenyezni akar, de az erő... akarom mondani "gyomorpróbára" is lehetőség van. :) Ha valaki adott időn belül elfogyasztja az ételt, akkor az étterem vendége volt, ajándékba kap egy pólót és a fotója felkerül a dicsőség falra. :) Már vannak, akik ott szerepelnek. Persze, nem az olyan apróságok, mint én. :) Hanem fiatal, jó étvágyú srácok. :)
Ha valakinek kedve támadna versenyezni, akkor ehet 2 kg-os Jeti Burgert, 2 kg-os Gyga Gyros Tálat, 5 db Hot Dog Hegy-t és 10 db Texasi csípős csirke szárnyat. :)

Ha erre jártok és megéheztek, akkor nyugodtan egyetek egy kis amerikait. :)





Úgy látom, hogy többen keresnétek étlapot. Ezért lefényképeztem Nektek a szórólapot, amit elhoztam. Ha nem is a legjobb kép, de azért szerintem látható minden. :)

Fald fel Amerikát étlap


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése